Bondens Marked
graphic-x-proto

Stadeholdermail 5. juli 2019

Stadeholdermailen kommer ud til stadeholderne - medlemmer og "løse stadeholdere", der har været med på markedet mindst to gange. Her får I nyt om markederne, I har overblik over hvem der kommer på de næste tre-fire markeder, og I bliver mindet om at komme med bidrag til hjemmesiden og facebook. Stadeholdermailen supplerer facebook som kommunikationskanal.

NYT MARKED PÅ FREDERIKSBERG
Vi har i vinter holdt møde med Frederiksberg Kommune om afholdelse af endnu et ugentlig marked - et fredagsmarked - på Frederiksberg. Tilladelsen er nu i orden, og vi begynder fra første fredag i august med Bondens Marked på Frederiksberg, hver fredag fra 14-18 på Sankt Thomas Plads - lige om hjørnet til Vesterbro.

For at markedet skal fungere optimalt, er det selvfølgelig nødvendigt, at vi har stadeholdere nok - uden stadeholdere ingen kunder og vice versa - derfor vil vi allerede nu bede jer om at fortælle os, hvilke markeder, I har mulighed for at deltage i resten af året. Tilmeldingen er selvfølgelig ikke bindende - hvis I på et senere tidspunkt finder ud af, at der er et marked i alligevel godt kan deltage i, eller et marked, I alligevel ikke kan deltage i, kan I sagtens nå at melde fra - men jo før i gør det, jo bedre, så vi kan nå at finde en eventuel erstatning og opdatere hjemmeside og nyhedsbrev.

I tilmelder jer markederne - både på Frederiksberg og på Østerbro - denne google-formular. I skal bare angive email og stadenavn og hvis I har brug for strøm, skal I anføre om det er 230V eller 400V i har brug for - og så sætter I kryds ved alle de markeder, I overhovedet kan overkomme.

ØGET MARKEDSFØRINGSINDSATS
Hvis markederne skal udvikle sig - og markedet på Frederiksberg hurtigst muligt blive lige så godt og velfungerende som det på Østerbro - kræver det en øget markedsføringsindsats. Ud over et nyt iøjnefaldende markedsføringsmateriale (I kan se et glimt af det ovenfor) arbejder vi med en markedsføringsstrategi på tre niveauer:

  • På gaden - her kommer markedsføringsmaterialet ind. Vi satser på at uddele flyers og postkort til butikker, cafeer og andre relevante samlingspunkter på Frederiksberg og Vesterbro inden markedsstart
  • Samarbejdsrelationer - vi vil gerne inddrage det lokale nærings- og kulturliv i markedet, så vi har mulighed for fx at lave arrangementer med kokke, musikere og andre relevante personer, der kan trække folk til
  • Pressen - forud for markedsstarten på Frederiksberg sørger vi for pressemeddelelser og fotos til både lokalaviser (Frederiksberg Bladet, Vesterbro Bladet, Valby Bladet) og landsdækkende aviser (Politiken og Berlingske Tidende)
  • Web - Vi vil styrke hjemmesiden med historier fra stadeholderne. Historierne kommer med i nyhedsbrevet og kan deles på sociale medier og, hvis de er gode nok, også være en del af vores pressestrategi. Vi skriver gerne historierne, I skal bare sørge for et par gode billeder, et stikord og et telefonnummer, man kan ringe til.
  • Sociale medier - vi vil være mere regelmæssigt og målrettet til stede på de sociale medier. så vi hver uge, forud for markedet, fortæller om stadeholderne, om de gode historier fra stadeholderne på facebook - og bruge instagram til dels at profilere aktuelle stadeholdere / råvarer, dels at skildre stemningen på markederne. Så har I en telefon med et rimeligt kamera og et ikke alt for ridset objektiv, så snap et par vellignende billeder af jeres varer, jeres stand og jer selv før og under markedet, og send dem til Mogens Bisgaard 40550804 ... Bruger I i forvejen facebook og instagram kan vi selvfølgelig ikke nok understrege, at det er vigtigt, at I reklamerer for Bondens Marked på jeres egen side ved at tagge Bondens Marked og dele opslag - og det samme på instagram.
  • Events - i løbet af efteråret vil vi gøre mere ud af særlige events som høstmarkeder og julemarkeder, vi har sat bestyrelsesmedlemmer på sagen, men vil selvfølgelig opfordre alle medlemmer af Bondens Marked til at bidrage. Det er sjovt og hyggeligt!
NYT MARKEDSFØRINGSMATERIALE
Vi har i bestyrelsen gerne villet forny markedsføringsmaterialet - plakater, postkort, flyers mv.. Vi efterspurgte derfor grafikere via facebook, og har efter at have modtaget et par forslag udvalgt det, der efter vores mening lever bedst op til kriterierne - nemlig, at vores markedsføring skal, vise, at markedet:
  • Handler om lokale råvarer
  • Giver kunderne mulighed for at købe ind til et helt måltid
  • Er "håndholdt" og drevet af stadeholderne
- og selvfølgelig, at materialet i sig selv er livligt og iøjnefaldende, og fanger kundernes interesse i en flimrende storbyvirkelighed. Ovenfor ser du et foreløbigt bud på vores materiale - en plakat - det skal dog understreges, at grafikeren er gået tilbage til tegnebordet for at finpudse, så plakaten må ikke komme udenfor vores lille kreds.

Vi vil selvfølgelig gerne ved samme lejlighed minde stadeholderne - os selv inklusive - med jævne mellemrum at kaste et blik på vores egen markedsføring: Er vi klare nok i spyttet, ved kunderne, hvad de kan få, har vi fx altid visitkort med adresser med på standen, kan man se hvad standen hedder, og i tilfælde af at man ikke selv producerer, hvor varerne kommer fra. Husk også "det lille ekstra" - en smagsprøve, et opskriftsark eller andet, der kan gøre kunderne positivt overraskede.

OPSTILLING PÅ PLADSEN
For at undgå trafikalt kaos på Sankt Jakobs Plads, især nu, hvor restauranterne er begyndt med udeservering, er det vigtigt at huske, at biler ikke må parkeres på pladsen mens der er marked - undtagelserne er salgsvogne og kølevogne, som kan få parkeringstilladelse.

Og så minder vi om, at det er vigtigt, at man møder frem i god tid - gerne senest 8.45. Det gælder især, hvis du har brug for meget plads til opstilling af salgsvogn eller telt, så kan det være besværligt, hvis du kommer så sent, at andre stadeholdere allerede har stillet op. Snak med dagens "pladsmand" - som oftest Preben Maack Andersen.

BIDRAG TIL HJEMMESIDEN
Hvis du er medlem af foreningen Bondens Marked, kan du bidrage til hjemmesiden. For at logge ind, skal du besøge denne side. Du finder også et link til siden i stadeholder-menuen eller allernederst på hjemmesiden. Har du glemt dit password, kan du lave et nyt ved at klikke på "glemt password". Bemærk - hvis du kun er lejlighedsvis stadeholder, er du ikke registreret som medlem, og kan ikke logge ind. Du kan se medlemslisten på hjemmesiden.

Husk: Relevant indhold på hjemmesiden er med til at gøre den og markedet mere attraktive for kunderne. Nyheder til hjemmesiden kan være nyheder fra gården eller produktionen, nye produkter, opskrifter, arrangementer eller andet. Hvis du har gode billeder, så vedhæft dem. Hvis historien er relevant kommer den på hjemmesiden og i nyhedsbrevet - og bliver delt på Bondens Markeds facebookside med mere end 4.000 følgere.

Sankt Jakobs Plads 6. juli

Sankt Jakobs Plads 6. juli
Læs mere

Sankt Jakobs Plads 13. juli

Sankt Jakobs Plads 13. juli
Læs mere

Sankt Jakobs Plads 20. juli

Sankt Jakobs Plads 20. juli
Læs mere

Sankt Jakobs Plads 27. juli

Sankt Jakobs Plads 27. juli
Læs mere

Generalforsamling 26. februar 2019

Generalforsamling 26. februar 2019
Foreningen Bondens Marked fmba afholdt generalforsamling den 26. februar 2019 hos Det lille Grønttorv, Holsteinsgade 58. Foreningen genvalgte bestyrelsen - med formanden og kassereren for en toårig periode, næstformanden for en etårig periode. Kontingent og stadeleje foreslås uændret, jf revideret regnskab og budget, som begge blev godkendt af generalforsamlingen. Klik på linket herunder for at se det fuldstændige referat fra …
Læs mere
facebook instagram